4 טעויות של מיתוג שבעלי עסקים עושים

אני פוגשת הרבה בעלי עסקים, שואלת אותם על העסק ועוזרת להם עם מיתוג לעסק שלהם והגדלת החשיפה שלהם. כולם פה אחד מסכימים כי חשוב מאד לבנות מותג חזק. נו, נו , אז הכל כבר ורוד. אז תשאלו איפה הבעיה? הבעיה מתחילה בדרך לשם, כן רק הדרך והיא כבר בעייתית… לא כל בעלי העסקים יודעים כיצד לבנות את המותג בצורה נכונה ולכן פעמים רבות הם עושים טעויות קריטיות בתהליך המיתוג שלהם שגורמות להם לנזקים בלתי הפיכים, פעמים רבות זה בגלל דברים שנראים להם קטנים ממש כמו חוסר תשומת לב, פניה לנותן שירות לא מקצועי, תקציב קטן מדי וכו'. וזה ממש חבל כדי שאתם לא תהיו הבאים שיצטרכו לעמוד מאחורי הטעויות שלהם בגלל מיתוג כושל הבאנו את המאמר הבא, מקווה שיהיה לכם לעזר

4 טעויות מיתוג נפוצות והפתרונות

  1. המותג שלך לא ממוקד

הרבה עסקים לא ממוקדים ולא יוצאים לשוק עם תהליך מדויק ונכון לכן המסרים שלהם לא עקביים, הם מפוזרים ולא שומרים על אחידות של המותג שלהם. לצאת למסעות פרסום ולהשקיע סתם כסף בשיווק בלי להגדיר מטרות, בלי לדעת מה החזון העסקי, מהם ערכי המותג, ומי מדבר על השקעה באסטרטגיה נכונה שמכוונת את הפעולות העסקיות. זה פשוט עוול לעסק! מיתוג הוא כמו תזמורת פילהרמונית, היופי שלה הוא האחידות וההשתלבות המדהימה בין כל כלי הזמר, מנצח התזמורת, לא יתן לכלי אחד שיחרוג מההרמוניה שהוא תכנן, כך גם אתה כבעל עסק, אל תתן לעסק שלך להכנס לשוק בצורה מרושלת, בלי קצוות סגורים מכל הכיוונים, אם העסק יקבל שם לא טוב בשוק, ההתאוששות שלו תהיה קשה יותר. מעסק שנכנס מיד בדרך הנכונה. אני תתמיד שואלת לקוחות, לא עדיף לעבוד קצת יותר בהתחלה, ולהכנס לשוק נכון ולקחת בענק? התשובה היא – כן!
  1. לא ריאליים לגבי זמן ותקציב של מיתוג

רומא לא נבנתה ביום אחד, זו עובדה שאתה כולם מסכימים, ובאותה מידה צריך להבין כי גם מותג לא נולד מיד, יש לו חבלי לידה. כן תסתכלו עליו כמו על תינוק, תשקיעו בו, תבינו את הערך החשוב שיש להשקעה במותג כדי שאכן הוא יהיה מותג. חברות ועסקים שמשכילים להבין שכמו שמשקיעים ברכישת הסחורה, השכרת מקום לעסק, חשוב לא פחות להשקיע גם בתדמית של העסק ובתפיסה של קהל היעד לגביו מגיעות לתוצאות עסקיות הרבה יותר טובות מאשר אלו שלא משקיעות במציאת מעצב טוב. כמו ההבדל בין אכילת ג'אנק פוד מדי יום, לבין בחירה לאכול אוכל בריא ומזין. נכון, זה יקר יותר ודורש זמן רב יותר בהכנת הארוחות, אבל בטווח הארוך התוצאות שוות. תחשבו על המותג שלכם כגוף שצריך מזון איכותי. זה יהיה לכם שווה! המחשבות הראשונות שעולות במוחו של בעל עסק חדש כמו "אני רק צריך להיכנס לשוק" או "אני שיהיה כמה שיותר מהיר וזול" הם מילות המפתח הגרועות ביותר לעסק. אם אתם רוצים לקבל מותג חזק, תתכוננו להשקיע זמן, ולפרגן לצוות המיתוג שיעשו את העבודה כמו שצריך, לקבל מהם דעה ולסמוך על שיקול דעתם המקצועי. האופציה של כמה שיותר מהר וזול תמיד פתוחה לפניכם, אבל את הטעם המר של התוצאה שתקבלו, לא תשכחו מהר כמו הטעם הטוב של המחיר הזול שקבלתם בהתחלה.
  1. לא בוחרים את האחראים למיתוג בתבונה

השותפים שך בבניית המותג יכולים להביא אותך רחוק או לשבור את המותג שלך, מתוך מעצבים עצמאיים, צלמים, סוכנויות דיגיטליות ושיווקיות, אתה צריך לברור ולבחור את הטופ, בקשו המלצות ותוצאות בשטח, בדקו מה תהליך העבודה שלהם, כבר נתקלתי לא פעם באנשים שפנו לחברות מיתוג רק בגלל תיק עבודות שהיה נראה מפוצץ אך לא ביטא את היכולות האמיתיות שלהם.כתבתי על דוגמא אחת שחוויתי באופן אישי כאן. לכן מומלץ בחום לא לבחור כלאחר יד את האחראיים למיתוג שלך, כי התוצאות יכולות הרות אסון לעסק שלך, אל תחסכו בברורים ובדיקה כדי למצוא את המקום הנכון.
  1. אין לכם חזון למותג שאתם בונים

כל מותג גדול יושב על חזון ברור, החשיבות של חזון לעסק היא גדולה מאד, עסק בלי חזון לא יכול להתקיים, זה ממש כמו עץ ושורשים. זה טוב וחובה שיש לך חזון, אתה יודע מהו החזון, והוא זה שמניע אותך ואת העסק לפעול, אבל זה לא מספיק, החלק השני הוא מימוש החזון והצגתו לקהל הלקוחות הרלוונטי שלך ואת זה השותפים שלך צריכים לדעת לעשות, להעביר את המסרים בצורה הנכונה, להעביר את מה שעומד מאחורי ולדבר בשפה אחידה לאורך כל הדרך.

5. לא מכירים את השוק והתנודות

העולם מתפתח ומשתדרג, מה שפעם היה נחשק ולא מצוי, היום כבר בהישג יד לכל אחד, יתרונות שהייתם מציעים ללקוחות לפני כמה שנים, כבר לא רלוונטיים היום. אתם כבעלי עסקים, ודאי לא תרצו להיות מיושנים ולהישאר מאחור, אתם צריכים להיות עם יד על הדופק, לזהות תנודות בשוק, פריצות דרך ושדרוגים, ולהיות שם מיד כשזה קורה, ועדיף כמה דקות קודם..
תמי כץ | ארט דירקטור

תמי כץ | ארט דירקטור

למעלה מעשור בעולם המיתוג והעיצוב, מלווה עסקים במסירות ואכפתיות ליצירת תדמית מושלמת ומוכרת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב print
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן